söndag 18 april 2010

Söndaag

Vaknade upp halv ett med sköna 9½ timmes sömn bakom mig. Festen igår kväll var toppen, och jag kan faktiskt tänka mig att jobba som bartender för att få in extra slantar nån gång! Men då borde man ju gå en kurs först för att kunna alla drinkar. Gårdagens drinkar innehöll endast, whisky, barracuda shots och en romcola :D Alla kunderna va jätteschyssta och gav bra med dricks, så goal achieved!


I dag var jag ute och spela fotboll här på Lappis med ett gäng killar. Var ganska skönt att spela, men ja känner att jag fortfarande inte är helt frisk eftersom man blir andfådd väldigt snabbt av spurter. Då är det väl helt bra att matchen vi skulle ha idag var inställd, våra motståndare fick inte ihop ett lag.


Hade tänkt satsa lite och köpa mig en snygg klocka. Den är av märket Jet Set och av någon anledning har var och varannan tjej här i Stockholm en, de finns i alla möjliga färger. Jag ska nu fundera ännu, det är ändå mycket pengar, men det är länge sen jag hadde en najs klocka och den är ju användbar, bättre än att bara använda klockan i mobilen hela tiden :D

Hade tänkt läsa slut boken Alice in Wonderland och förhoppningsvis börja på en ny redan idag. Har en massa att läsa nu under de sista 1½ månaderna, böckerna är jätteintressanta, men det är fortfarande kämpigt. Men nu ska ja ta mig i nacken! Jag älskade att läsa och tidigare kunde jag sitta och läsa i timmar och timmar, det fanns dagar när jag läste två-tre böcker i sträck. Nuförtiden går det inte, efter att jag började studera litteratur har läsningen blivit något motbjudande, jag njuter inte av det på samma sätt. Det krävs väldigt mycket för att en bok ska kunna fascinera mig på samma sätt som tidigare. Kursen som jag går nu heter Fantasy och det är min favoritgenre så jag har en ljus inställning och tror att jag t.o.m. kunde satsa på denna kurs! Nu ska ja hoppa i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar