måndag 19 april 2010

Ooh sunny day - oh sunny day!

Idag var jag på stan med min kompis E. Först åt vi lunch på Herman's vegetariska restaurang. Ååh de har så god lunchbuffet! Det här var tredje gången som jag åt där och oj vilken tur jag hadde! På måndagar har de studentbuffet så istället för att betala 98 kr betalade jag endast 70kr för buffen och en läsk och Herrgårds hallonläsk äääär bara så god! När man dricker den vet man att sommarn är här! Jag brukar inte vara så stort fan av vegemat, men detta är faktiskt ett ställe som kan laga den härligaste vegematen, till och med kräsna lilla jag sätter i mig med god aptit. Alla möjliga bönblandningar av olika sorter. Dessutom var det inte för dyrt!


Efter lunchen gick vi via Kungsträdgården mot centrum. Jag ville gå och köpa klockan jag spanat in. Vi stannade och fikade på ett café och jag fick betala mer för fikan än jag betalade för min lunch (!!!!!). Priserna var inte utsatta någonstans så man tog ju bara sen... Nå nu vet man till nästa gång! Efter svindyra fiket kom jag till slutsatsen att jag också vill äta något denna månad och det går ju inte för sig att inte ha mat när F kommer på besök, så jag får vänta med klockan till maj. Indiska hade en del schyssta tunikor som jag blev förtjust i också, men inte nu. De får vänta. Efter att E köpt en cykel vid Odenplan (en schysst 60 år gammal en! och löftet var att den skulle hålla i 60 år till) fick vi masa oss hemåt. Jag skulle på fotbollsträning och E på dans. Allt som allt en skön dag. Nu ska jag läsa slut Alice in Wonderland som aldrig vill ta slut. Mors!
Snart är det seriestart, wohoo!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar