lördag 17 april 2010

Första inlägget ever!

Inspirerad av alla dessa bloggar i min omgivning bestämde jag mig för att pröva ifall jag skulle ha något att bidra med till denna virtuella litteraturgenre. Vi får se hur det urartar sig. Jag börjar på svenska, men det kan hända att jag måste övergå till engelska senare, vi får se :P





Jag kom hem på måndag efter ett ca 5 dagar långt träningsläger i soliga Barcelona. Det var nog en av mina bästa utlandsresor någonsin, delvis för att sällskapet var så toppen! Det är nog så angst att bo här i Norden med så kallt, regnigt och dystert. Även om solen skiner här är det inte alls samma sak som t.ex. nere i Spanien. Jag vill ha soool, strand och fräknar!!!
Så här ska det se ut!

Förutom att vi tränade en massa så hade vi också olika lekar. Vi hade en individuell femkamp med olika fotbollsgrenar, dessutom kom jag på en delad tredjeplats och fick en Barcelona keps, wohoo! Sista kvällen hade vi också inkilning för "de nya" varav jag var en. Vi fick hämta olika grejer, t.ex. shotglas, fotbollsstrumpor och killar. Sedan hade vi olika tävlingar med killarna och efter en att ha blivit utsatta för en stormvåg av frågor slutade vi kvällen på en bar vid stranden. Vi var nästan de enda där och det var skönt att sitta och chilla och önska att tiden i Barcelona aldrig skulle ta slut. Lite sol hann man också få på resan ;) Det absolut coolaste var nog Camp Nou, dvs. FC Barcelonas stadion. Den var så ENORM, tänk att man varit där! Ifall jag hade haft sisådär 300 euro hade jag kunnat shoppa loss i FCBotigen, men som det är kan inte studerande precis göra det.
Nu ska jag iväg för att hjälpa till på en fest, jag ska stå i baren i en och en halv timme, hmm får se hur det går. Outfit blir nog pennkjol och vit kragskjorta med ballerinor. Mors!
Dessa saker gör mig glad just nu:
  • SOOOOL
  • sallad
  • Eenie Meenie av Justin Bieber
  • Stereo Love av Edward Maya etc.
  • nya svenska Glamour!!! (vilka härliga sommarklänningar)
  • hårföning! (det blir ju så fint när man tar sig tid!)
  • typen som skrev VÅR VÅR på isen utanför Danderyds sjukhus så alla som åkte förbi med tunnelbana kunde se det (fortfarande härligt fast isen är borta :D )
  • sommarparfymer - min Gant!

Kakkalistan:

  • vulkanen i Island som bestämde sig för att börja spy aska och röra om i Europas flygtrafik
  • regn
  • kvällssnaskande (pikkunälkä pois!)
  • sitta hemma och uggla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar