måndag 17 maj 2010

Sooool i Stockholm!

Så har solen äntligen kommit till Stockholm!!! Jag har väntat på det redan i en vecka!! Det har varit så otroligt varmt i Finland och alla frågar; "hur är det där då? Har ni sol?" Då får jag surt svara; "neeej, det regnade, eller det är molnigt." Men idag var det REJÄLT med solsken. Och förra lördagen var första ordentliga solskensdagen. Då stack jag och E till Skansen och gick omkring på Djurgården. Sedan hade vi picnick på en härlig gräsmatta nära ett eko-café! Jättemysigt ställe.

E hade skojs :P




I sommarhettan är det så härligt med olika sallader. Själv känner jag det som att jag inte vill äta så tung mat som stek och potatis (även om det räknas som grillmat :D ) utan hellre njuter av lättare sallader. Idag blev det en uppfriskande räksallad, enjoy the view!




Imorgon ska de bli seriöst solande!!! Jag tar med mig böckerna och flyttar mig till gräsmattan på gården eller kanske t.o.m. stranden 1½ km bort. Lycka! Avslutar med en bild från förra torsdagen när jag besökte E. Vi återupplivade barndomsminnen :D Det var sååå länge sen jag hadde gungat. Gungan var trängre än senast men det var lika roligt fortfarande :D


Good night Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar